Menu
MěstoChrastava

Chrastava - transbordér

transborder

Náměstí - Hasičské muzeum - Ovčí Vrch - Andělská Hora - transbordér - Hamrštějn - Ovčí Vrch - Chrastava (7 km)

Při návštěvě Chrastavy lze na náměstí 1. máje spatřit morový sloup z roku 1732 a pískovcovou kašnu z roku 1707. Nelze přehlédnout novou budovu radnice původně z roku 1646, která byla zrekonstruovaná v letech 2000 – 2005. Na rohu náměstí můžete navštívit historickou budovu z 1. pol.. 17. stol., kde se nachází infocentrum s muzeem a galerií. Odtud se vydáte přes náměstí k nově otevřenému mostu přes řeku Jeřici. Před sebou uvidíte kostel sv. Vavřince vybudovaný v novogotickém slohu v letech 1866 – 1868. Přejdete most a odbočíte vlevo do Pobřežní ulice, kde minete několik dochovaných hrázděných budov z konce 18. a počátku 19. stol. Dojdete až k Muzeu historické hasičské techniky, které bylo otevřeno v roce 1997 a ve dvou patrech nabízí na 250 vystavovaných exponátů. Od muzea před mostem odbočíte doprava a pokračujete Pobřežní ulicí k první lávce vlevo. Tu přejdete a dostanete se na druhou stranu Nádražní ulice a pokračujete rovně nahoru okolo nově postavených domků. Zahnete doprava a vystoupáte až ke staré vodárně a soše sv. Jana Nepomuckého pod Ovčím vrchem. Kdo chce, může pokračovat ve stoupání po žluté značce na vrchol Ovčí hory (496 m n. m.). My ale doporučujeme sestoupit Ještědskou ulicí napojit se na ulici Andělohorskou. Minete objekt v secesním slohu bývalé Textilany. Pokračujte obcí Andělská Hora, jejíž dominantou je kostel Panny Marie Sněžné. Před vlakovým přejezdem mírně odbočíte vlevo, kde se napojíte na modrou značku. Příjemnou cestou podél Lužické Nisy dojdete okolo bývalé elektrárny k transborderu. Jedná se o visutou kabinu nad řekou Nisa na ruční pohon, která byla zprovozněna po povodních 10. 10. 2010. Po přeručkování na druhý břeh se stoupáním dostanete ke zřícenině strážného hradu Hamrštejn z roku 1357 s přírodní rezervací. V nohou máte asi 7 km. K návratu můžete použít i cestu vlakem. Chcete-li se ovšem vrátit pěšky, můžete po žluté značce vystoupat z druhé strany lesem na Ovčí vrch. Odtud se Vám naskytne nejkrásnější pohled na téměř celou Chrastavu.